Het EK Beachvolleybal 2024 was in veel opzichten een groot succes. Het evenement trok in totaal maar liefst 30.500 toeschouwers naar de verschillende speelplaatsen, ook vanuit de huiskamer werd het toernooi uitstekend bekeken.
In Den Haag, waar de finales plaatsvonden, kwamen maar liefst 18.500 bezoekers langs om de topwedstrijden live mee te maken. Ook in Apeldoorn en Arnhem was de belangstelling groot, met respectievelijk 6.250 en 5.750 toeschouwers die het evenement bezochten.
Maar niet alleen de fysieke aanwezigheid van het publiek was indrukwekkend: ook op digitaal gebied was het EK Beachvolleybal, presented by DHL, een groot succes. In de periode van 1 tot 24 augustus was het online bereik enorm. De Instagram-pagina’s bereikten 508.125 mensen, terwijl de Facebook-pagina’s een bereik van 1.048.900 behaalden. De officiële websites van het EK Beachvolleybal en deze website (www.volleybal.nl) trokken ook veel bezoekers: 86.000 mensen bezochten volleybal.nl, terwijl 42.942 bezoekers de eventwebsite ekbeachvolleybal.nl opzochten.
Ook de televisie-uitzendingen en livestreams rondom het EK Beachvolleybal hadden uitstekende kijkcijfers. Gemiddeld keken 650.733 mensen per dag naar de wedstrijden via televisie of livestreams. De zendtijd op NOS was goed voor 705 minuten, terwijl Ziggo Sport maar liefst 1.700 minuten zendtijd wijdde aan het evenement.
Met deze resultaten is het EK Beachvolleybal 2024 niet alleen een groot succes voor de sport, maar ook een belangrijke stap in de verdere promotie van beachvolleybal in Nederland. De organisatie kijkt terug op een geslaagd evenement en bedankt iedereen die heeft bijgedragen aan dit succes. Lees hieronder alle cijfers van het EK Beachvolleybal 2024.